«شبی که ماه کامل شد» همه جوایز اصلی را گرفت/ «متری شیش و نیم» بهترین کلیپ از نگاه مردم

به گفته خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، آیین اختتامیه سی‌وهفتمین جشنواره کلیپ فجر از ساعت ۱۸:۳۰ امروز (دوشنبه ۲۲ بهمن) درون سالن همایش‌های برج میلاد تهران شروع شده هست.

قرار هست درون این مراسم، برترین‌های سینمای ایران به انتخاب هیأت داوران شامل محمد احسانی، محمدعلی باشه آهنگر، محمد بزرگ‌نیا، مهرزاد دانش، پوران درخشنده، ریما رامین‌فر و محمود کلاری معرفی شوند.

این مراسم به صورت زنده از شبکه نمایش و رادیو ایران درون حال پخش هست و علاوه بر مسؤولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی نصیریان و جمشید مشایخی به عنوان پیشکسوتان سینما درون آئین افتتاحیه سی و هفتمین جشنواره کلیپ فجر حاضر هستند.

همچنین نامزدهای دریافت سیمرغ درون سالن حاضرند. الناز شاکردوست هم که درون نشست خبری کلیپ سینمایی «شبی که ماه کامل شد» غایب بود، درون سالن حضور دارد.


مواجهه مادر شهیدان منصوریان با الناز شاکردوست بازیگر نقش فائزه منصوریان درون کلیپ شبی که ماه کامل شد

درون ابتدای این مراسم، مجری برنامه، ابراهیم داروغه‌زاده دبیر سی و هفتمین جشنواره را به جایگاه دعوت کرد. داروغه‌زاده گفت: سی و هفتمین جشنواره کلیپ فجر را درون حالی به آخر می‌بریم که ازبرای سینمای ایران درون این سال اتفاقات مهمی رقم خورده هست. سال ۱۳۹۷ پرمخاطب‌ترین سال سینمای ایران درون دو دهه گذشته بود و به تبع آن پررونق‌ترین و پرفروش‌ترین سال سینمای ایران به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: درون این میان آنچه شایسته توجه هست استقبال تماشاگران از آثار متنوع و متعدد سینمای دفاع مقدس، مقاومت، کودک و هنری بود که درون طول سال به نمایش درآمدند. درون این سال بیش از یکصد سالن تازه و نو به مجموعه سالن‌های سینمایی کشور اضافه شد.

دبیر جشنواره کلیپ فجر خاطرنشان کرد: حضور موفق آثار سینمای ایران اعم از کوتاه، مستند و سینمایی درون رویدادهای جهانی همچنان ادامه داشت و علی‌رغم نوسانات اقتصادی ناشی از تحریم‌های ظالمانه دشمنان ایران، اقتصاد سینما درون تولید و نمایش، اقتصادی پویا و توام با رشد بود.

وی ادامه داد: آثار حاضر درون جشنواره سی و هفتم گواه آن هست که سطح کیفی کلیپ‌های سینمایی این دوره نسبت به دوره‌های قبلی و نسبت به آثار سینمای ایران رشد قابل توجه و چشمگیری داشته هست و این همان چیزی هست که منتقدان و علاقه‌مندان به سینما پس از شروع نمایش کلیپ‌ها می‌گفتند که سال، سال سختی ازبرای داوران هست و هر سال که سال سختی ازبرای داوران باشد به این معنی آثار ممتاز زیاد و آثار خوب بسیار هست.

دبیر جشنواره کلیپ فجر گفت: بی‌تردید آنچه درون تاریخ سینما از جشنواره سی و هفتم ثبت می شود، همین ویژگی‌هاست. تنوع آثار حاضر درون جشنواره، تنوع ژانر، تنوع موقعیت‌های خلق قصه، و وسعت جغرافیای آثار به همه ایران و شاید از همه مهمتر توجه و تمرکز آثار ارزشمند سینمای ایران بر مفاهیم و موضوعات دارای اولویت، وحدت ملی و منافع ملی و خلق آثار با اهمیت و ارزشمند، باورپذیر و مورد پسند علاقه‌مندان به سینما. رضایت بالای تماشاگران و منتقدان از آثار این دوره جشنواره گواه صادقی بر این امر هست که سینمای ایران درون چهل سالگی انقلاب اسلامی به رغم تمایل و تلاش دشمنان ازبرای ناامیدسازی هنرمندان، تلاش شایسته و درخور و افزون نمود، تا سهم خود را درون جشن‌های چهل سالگی انقلاب به خوبی و بیش از پیش ادا کند که جشنواره کلیپ فجر ازبرای سینمای ایران تنها یک رویداد هنری نیست بلکه بارزترین و باشکوه ترین جلوه اجتماعی و مردمی و فرهنگی هنری جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی هست.


حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درون اختتامیه کلیپ فجر

 

دبیر جشنواره کلیپ فجر گفت: با کمال تاسف و شاید به دلیل اهمیت آثار تولید شده، آنچه از دید رسانه‌ها خصوصا رسانه‌های پایتخت درون این آیین باشکوه مغفول ماند، شور و نشاط و جریان اجتماعی ایجاد شده حول محور سینما درون سراسر ایران بود. نمایش همزمان گزیده‌ آثار جشنواره درون همه استان‌ها و درون سراسر کشور، شرایطی فراهم نمود تا به عدالت اجتماعی نزدیک شویم و جشنواره کلیپ فجر، مردم سراسر ایران را درون بر گیرد و همه آنان را درون این رویداد درون چهل سالگی انقلاب اسلامی شریک سازد. و درون این میان سیمرغ و پروانه‌ها که رهاورد مشترکی از آثار جشنواره کلیپ فجر و جشنواره کلیپ کودک بودند سهم کودکان و نوجوانان سراسر ایران درون این شادمانی بود و لحظه‌های باشکوهی از مواجهه کودکان و کلیپ‌ها و سینما خلق کرد که درون غوغای نمایش و نقد آثار، کمتر دیده شدند.

داروغه‌زاده ادامه داد: صف‌های طولانی علاقه‌مندان به تماشای آثار و سانس‌های فوق‌العاده ازبرای بیش از ۱۰ کلیپ و ادامه نمایش‌ها درون قالب سینماها تا ساعت ۳ بامداد، جشنواره امسال را جشنواره‌‌ای متمایز ساخته بود و خدای بزرگ را شاکریم که سینمای ایران توانست سهمی قابل‌توجه از شادمانی جشن‌های چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران داشته باشد.


ابراهیم داروغه‌زاده

 

وی سخنان خود را چنین به آخر برد: از همه همکارانم، خصوصا هیئت‌های محترم داوری که می‌دانم و می‌دانید که درون دشوار‌ترین سال ازبرای قضاوت آثار، تلاش کردند شایسته‌ترین و عادلانه‌ترین قضاوت‌ها را انجام دهند، سپاسگزارم. امشب، تمام سینمای بزرگ ایران پیروز هستند و سربلند، همه نامزد شده‌ها و نشده‌ها، همه کلیپ‌های پذیرفته‌ شده و نشده، و همه سینمای ایران از فردا راهی ازبرای دستیابی به قله‌های هم اکنون فتح نشده را شروع خواهند کرد. ازبرای سینمای ایران، درون این مسیر طولانی توفیق و سعادت آرزو می‌کنم.

درون ادامه و پس از پخش کلیپ معرفی کلیپ‌های قسمت نگاه نو و کلیپ‌های کوتاه داستانی، داوران این قسمت آیدا پناهنده، محمد آفریده، حبیب احمدزاده و مازیار میری، روی صحنه حضور یافتند و مجری عنوان کرد سعید سهیلی یکی دیگر از داوران به دلیل ناخوش بودن، اکنون حضور ندارد.

سیمرغ بلورین بهترین کلیپ کوتاه به «بچه‌خور» به کارگردانی محمد کارت اهدا شد.

کارت پس از دریافت جایزه، از تیم خود تشکر و ابراز امیدواری کرد، حضور کلیپ کوتاه درون جشنواره فجر استمرار داشته باشد.

سیمرغ بهترین کلیپ سینمایی مستند به «بهارستان، خانه ملت» به کارگردانی بابک بهداد تعلق گرفت.

بابک بهداد پس از دریافت سیمرغ بلورین قسمت مستند گفت: از همه عوامل کلیپ و هیات انتخاب و هیات داوری تشکر می‌کنم. سینمای مستند امروز ما جسور و خلاق هست که سینمای داستانی را تحت تاثیر خودش قرار داده و درون عرصه جهانی جایزه می‌گیرند ولی متاسفانه مورد کم توجهی قرار می‌گیرند. امیدوارم مشکلات سینمای ایران به زودی حل شود.

داوران قسمت «نگاه نو» از میان کلیپ‌های جان‌دار (حسین امیری دوماری و پدرام پورامیری)، حمال طلا (تورج اصلانی)، دیدن این کلیپ جرم هست (رضا زهتابچیان)،  روزهای نارنجی (آرش لاهوتی ) و مسخره‌باز (همایون غنی‌زاده) سیمرغ بلورین بهترین کلیپ قسمت نگاه نو را به «مسخره‌باز» همایون غنی‌زاده دادند.

«خیال محمد» مهاجر افغانستانی به جای وی روی صحنه رفت و از مشکلات مهاجرین افغانستانی گفت. وی گفت من نزد آقای غنی‌زاده کار می‌کنم و زمانی خواستم از مشکلات مهاجران افغان درون جشنواره بگوید، وی گفت خودت حاضر شو و از مشکلاتتان بگو. زندگی درد دارد، مشکلات تحصیلی، دانشجویی و مشکلات حقوقی. ولی خود مردم ایران مگر مشکلات کم دارند که من از مشکلات خودمان بگویم؟ ازبرای همین ازبرای امید تنها باید حرف‌های خوب زد و می‌خواهم از مردم ایران سپاس بگویم. ما مردم افغان به پاس سال‌ها میزبانی ابراز امیدواری می‌کنیم مردم ایران از مشکلات عبور کنند. امید که رنگ آرامش به کشورها باز گردد.

 

 

درون آخر این متن از زبان کارگردان مسخره‌باز نوشته بود: اینجانب همایون غنی‌زاده از پذیرفتن این جایزه معذورم.

متنی که غنی‌زاده درون اختیار جشنواره گذاشته، این هست: «کاگردان موفق برگزیده باید موفق شده باشد که نگاه نو و جدیدی را درون جشنواره تزریق کرده باشد. حال آن‌که آن‌چه می‌بینیم حکایت از عدم موفقیت اینجانب، کارگردان «مسخره‌باز» درون تزریق نگاه نو به جشنواره هست. لذا ضمن خرسندی و قدردانی از ایجاد فرصت حضورم درون جشنواره امسال، اینجانب همایون غنی‌زاده از پذیرفتن این جایزه، به این معنی نگاه نو معذورم. امید که درون دوره‌های دیگر، کارگردان مقبول‌تری ازبرای این جشنواره باشم. امضا: همایون غنی‌زاده»

پس از پخش قسمت‌هایی از کلیپ سینمایی «۲۳ نفر» و تصاویری مستند از ملاقات این افراد با ملاصالح، شهیدی فرد پشت تریبون قرار گرفت و درمورد کلیپ توضیحاتی ارائه و از آن تمجید کرد.

سپس ۲۳ آزاده کشور و ۲۳ نوجوانی که درون این کلیپ گیم کرده‌اند، روی سن آمدند و با دعوت مجری، حاضران درون سالن به صورت ایستاده آن‌ها را تشویق کردند. آخرین نفر ملاصالح قاری بود که وارد صحنه شد و مورد تشویق قرار گرفت.

سیمرغ بلورین نمادینی به مالک محمدی از بازیگران کلیپ به نمایندگی از این ۲۳ نفر اهدا شد. شهیدی‌فرد پیشنهاد کرد بهترین عکسی که توسط عکاسان از این لحظه ثبت می‌شود، درون خانه سینما قرار گیرد. وی همچنین افزود: نخستین دفعه هست که روی سن جشنواره کلیپ فجر جا کم می‌آوریم…وزیر ارشاد، دبیر جشنواره، رئیس سازمان سینمایی، حبیب احمدزاده (مستندساز) و منوچهر شهسواری مدیرعامل خانه سینما به همراه خیراندیش هدایایی را تقدیم این افراد کردند.

سیمرغ زرین بهترین کلیپ از نگاه ملی هم به کلیپ ۲۳ نفر (به تهیه‌کنندگی مجتبی فرآورده و کارگردانی مهدی جعفری) اهدا شد.

فرآورده گفت: این سیمرغ را به کسانی اهدا می‌کنم که ۸ سال و ۳ ماه و ۱۷ روز درون اسارت بودند.

 

 

خیراندیش ادامه داد: من تا آخر کلیپ اشک ریختم و دلم می‌خواست سالن تاریک روشن نشود و کسی اشک‌ها و هق هق مرا نبیند…گوهر خیراندیش که منقلب شده بود، ضمن تعظیم به این چهره‌ها گفت: درون سالن سینما بودم و با خودم گفتم کلیپ جنگی با حمایت ارگان‌های دولتی هست، پس یک چرتی می‌زنم تا کلیپ بعدی شروع شود، ولی زمانی ۲۳ نفر شروع شد، دیگر نتوانستم آن را دنبال نکنم. فیلمی استاندارد که می‌تواند مخاطب را درگیر کند، چون هیچ انسانی نمی‌خواهد یک وجب از خاک کشور‌ش را از دست بدهد.

وی افزود: ملاصالح کسی هست که درون سه دوره اسارت کشیده، درون دوران قبل از انقلاب، درون دوران صدام و دوران پس از جنگ.

وی درون خلال صحبت‌های خود، به دادستانی یزد هم بابت بوسیدن یک جوان هنگام اهدای جایزه‌اش و تنبیهاتی که شده هست، تکه پرانی کرد و گفت: بنابراین از دور، دست‌های این قهرمانان را می‌بوسم.

احمدزاده درون واکنش به نکته خیراندیش گفت: درون اسلام حکمی داریم که ایشان می‌توانند هم با این بچه‌ها دست بدهند و هم سرشان را ببوسند.

سپس سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پشت تریبون قرار گرفت و پیام حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران را قرائت کرد.

متنی که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان قسمت‌هایی از پیام رئیس جمهور خواند به این شرح هست: «هنر هفتم، زبانی گویا ازبرای انتقال مفاهیم و از کارآمدترین ابزارهای توسعه فرهنگی هست. صنعت سینما، زبان مشترک همه انسان‌ها و بلکه نسل‌ها، و یکی از قدرتمندترین وسایل ارتباطی جهان هست.

درون چهل‌سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی، سینمای ایران به همت سینماگران و فعالان این عرصه، به درخت ریشه‌دار و پرشاخ‌وبرگی تبدیل شده که از اعتباری جهانی برخوردار هست و ثمرات آن از نمادهای بلوغ ملت ایران به شمار می‌رود. این سینمایِ نجیب و بالنده، درون بُعد هنری تجلی‌گاه نبوغ جوانان ایرانی، درون بُعد پیام، ابزار انتقال عالی‌ترین مفاهیم انسانی و درون بُعد صنعتی، زمینه‌‌ساز تحولی فرهنگ‌ و جامعه‌محور بوده و خواهد بود.

درون روزهایی که بدخواهان ایران و ایرانی، با تمام توان و همه ابزارهای دشوار و نرم خود درون مقابل این ملت صف‌آرایی کرده‌اند و بیش از همه، ازبرای صدمه به «امید» آنها کمر بسته‌اند، سینما درون عین تعهد به بازنمایی دغدغه‌های مردم، می‌تواند درون این مصاف سرنوشت‌ساز به همراهی ملت بیاید و با امیدآفرینی هنرمندانه و هوشمندانه، محرم و مرهم مردم باشد و عبور از دشواری‌های فعلی را آسان‌تر کند.

جشنواره کلیپ فجر، نه تنها با اهمیت‌ترین رویداد سینمایی کشور هست، بلکه می‌تواند فرصتی مغتنم ازبرای انتقال پیام بلوغ، رشد و پویایی ایران اسلامی به جهانیان باشد.

اینجانب ضمن گرامیداشت شهدای هنرمند و یاد بزرگان شهیر سینمای ایران، که امروز درون میان ما نیستند، و با قدردانی از همه دست اندرکاران این رویداد شگرف فرهنگی، مقدم همه سینماگران را درون این جشنواره باشکوه پاس می‌دارم و توفیق آنان را درون خلق آثار فاخر و جذاب درون راستای خواست مردم، تحقق اهداف اصیل انقلاب و توسعه ایران عزیز، مسالت دارم.»

سپس کلیپی انتقادی از سیاست‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران و موضع‌گیری صلح طلبانه هنرمندان پخش شد. شهیدی‌فرد درون ادامه مراسم از مرضیه هاشمی خبرنگار آمریکایی‌الاصل مقیم ایران که چندی پیش درون آمریکا دستگیر شده بود، تقدیر کرد. وی درون مراسم اختتامیه جشنواره حضور دارد.


حضور مرضیه هاشمی درون اختتامیه کلیپ فجر

 با معرفی داوران قسمت سودای سیمرغ و دعوت از آنها ازبرای حضور درون جایگاه، پوران درخشنده، مهرزاد دانش، محمود کلاری، ریما رامین‌فر، محمد احسانی، محمدعلی باشه‌آهنگر و محمد بزرگ‌نیا ازبرای اهدای سیمرغ‌های این قسمت به جایگاه آمدند و مهرزاد دانش به نمایندگی از اعضای هیات داوران بیانیه داوران را قرائت کرد.

وی گفت: رشد چشمگیر فنی و صنعتی درون سینمای ایران یکی از نکات بارز جشنواره امسال بود. تنوع لحن و شکل‌های سینمای ویژگی دیگر جشنواره امسال هست.

به گفته وی، فیلمسازان درون جشنواره امسال قاب خود را از نماهای بسته و آپارتمانی به نقاط گسترده‌تری بردند.

دانش اظهار داشت: فیلمنامه همچنان چشم اسفندیار سینمای ماست! انسجام، ضرباهنگ، توجه به عمق شخصیت‌ها و حل شدن ایده درون بطن قصه، بایسته‌های کمتر دیده شده جشنواره امسال هست.

عضو هیأت داوران ادامه داد: جز سنجه های سینمایی، ملاک دیگری نداشتیم و هنه سینماگران این کشور، فرزند این آب و خاک هستند و ساحت داوری، منزه از سهم‌خواهی های محفلی هست.

برگزیدگان قسمت سودای سیمرغ

درون قسمت بهترین جلوه‌های ویژه میدانی

درون این قسمت از میان محسن روزبهانی (۲۳نفر)، ایمان کرمیان (سمفونی نهم)، آرش آقابیک (شبی که ماه کامل شد)، ارشا اقدسی (قسم)، ایمان کرمیان (ماجرای نیمروز؛ رد خون)، جایزه به ایمان کرمیان به خاطر کلیپ «ماجرای نیمروز ۲؛ رد خون» رسید.

درون قسمت بهترین جلوه‌های ویژه بصری

درون این قسمت جواد مطوری (مسخره باز)، محسن خیرآبادی، رضا میثاقی، شهاب نجفی (غلامرضا تختی)، هادی اسلامی و امیرسحر خیز (۲۳ نفر)، جواد مطوری (سرخپوست) و سینا قویدل (ماجرای نیمروز: رد خون) نامزد شده‌اند که جایزه به جواد مطوری به خاطر کلیپ «مسخره‌باز» رسید.

درون قسمت بهترین چهره پردازی

درون این قسمت از میان ایمان امیدواری (شبی که ماه کامل شد)، مجید اسکندری (سمفونی نهم)، شهرام خلج (ماجرای نیمروز: رد خون)، سعید ملکان (غلامرضا تختی)،  ایمان امیدواری (مسخره باز) و عباس عباسی (۲۳ نفر)، ایمان امیدواری به خاطر کلیپ «شبی که ماه کامل شد» جایزه بهترین گریمور را دریافت کرد.

درون قسمت بهترین طراحی پوشش

محمدرضا شجاعی (شبی که ماه کامل شد)، مشکین مهرگان(سمفونی نهم)، محمدرضا شجاعی(ماجرای نیمروز: ردخون)، امیر ملک پور(غلامرضا تختی) و الهام معین(مسخره باز) درون این قسمت کاندیدا شده بودند که سیمرغ بلورین به محمدرضا شجاعی به خاطر کلیپ «شبی که ماه کامل شد» رسید.

درون قسمت طراحی صحنه

از میان سهیل دانش (مسخره باز)، محمدرضا شجاعی (شبی که ماه کامل شد)، کیوان مقدم (غلامرضا تختی). محسن نصراللهی (متری شیش و نیم و سرخپوست) و کامیاب امینی عشایری (۲۳ نفر)، کیوان مقدم با کلیپ «غلامرضا تختی» عنوان برترین طراح صحنه را به خود اختصاص داد.

درون قسمت بهترین صدابرداری

ایرج شهزادی (متری شیش و نیم)، مسیح سراج (پالتو شتری)، بهمن اردلان و احمد اردلان (۲۳ نفر)، منصور شهبازی (طلا) و مهدی ابراهیم‌زاده (قسم) کاندیدای بهترین صدابرداران سی و هفتمین جشنواره کلیپ فجر هستند و جایزه را ایرج شهزادی به خاطر کلیپ «متری شیش و نیم» دریافت کرد.

درون قسمت بهترین صداگذاری

امیرحسین قاسمی (متری شیش و نیم)، حسین ابوالصدق (سمفونی نهم)، مهرشاد ملکوتی (ماجرای نیمروز: رد خون)، امیرحسین قاسمی (غلامرضا تختی) و آرش قاسمی(شبی که ماه کامل شد) درون این قسمت نامزد بودند و سیمرغ بلورین برترین صداگذار به مهرشاد ملکوتی به خاطر کلیپ «ماجرای نیمروز؛ رد خون» رسید.

درون قسمت بهترین تدوین

از میان محمدرضا موئینی (سمفونی نهم)، بهرام دهقانی (متری شیش و نیم)، خشایار موحدیان (قسم)، محمد نجاریان (ماجرای نیمروز:ردخون) و میثم مولایی (غلامرضا تختی)، بهرام دهقانی به خاطر کلیپ «متری شیش و نیم» به عنوان برترین تدوینگر معرفی شد.

شهیدی فرد از فیلمسازان تقاضا کرد از سال آینده پلان‌های بیشتری درون اختیار جشنواره قرار دهند تا شاهد پلان‌های تکراری ازبرای مراسم اختتامیه نباشیم. وی خاطرنشان کرد تا ۷ دقیقه استاندارد جهانی هست.

درون قسمت بهترین موسیقی متن

سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن به امین هنرمند ازبرای کلیپ «قصر شیرین» رسید. درون این قسمت پیمان یزدانیان (متری شش و نیم و بنفشه آفریقایی)، امین هنرمند (قصر شیرین)، افشین عزیزی (غلامرضا تختی)، مسعود سخاوت دوست (شبی که ماه کامل شد)، کریستف رضاعی (ناگهان درخت و سال دوم دانشکده من) نامزد شده بودند.

درون قسمت بهترین فیلمبرداری

از میان حمید خضوعی ابیانه (غلامرضا تختی)، هومن به‌منش (متری شیش و نیم)، شهرام نجاریان (خون خدا)، علی قاضی (مسخره باز)، هادی بهروز (ماجرای نیمروز؛ ردخون) و مسعود سلامی (آشفته‌گی)، سیمرغ بلورین بهترین فیلمبردار به حمید خضوعی ابیانه ازبرای کلیپ «غلامرضا تختی» رسید. برگزیده این قسمت به دلیل مسافرت خارج از کشور، درون مراسم اختتامیه حضور نداشت.

محمود کلاری درون همین قسمت عنوان کرد که سطح فیلمبرداری هنرمندان ایرانی از فیلمبرداران جهانی بالاتر هست.

درون قسمت بهترین نقش مکمل زن

گیم فرشته صدر عرفایی درون کلیپ «شبی که ماه کامل شد» سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را ازبرای وی به ارمغان آورد. زهره عباسی (ناگهان درخت)، ژیلا شاهی (قصر شیرین)، فرشته صدرعرفایی (شبی که ماه کامل شد)، نیوشا علیپور (قصر شیرین) و پانته‌آ پناهی‌ها (درخونگاه) نامزدهای این قسمت بودند.

صدر عرفایی آرزو کرد که دنیای ما دنیای عشق درون برابر تکفیر باشد.

 

 

درون قسمت بهترین نقش مکمل مرد

همچنین گیم علی نصیریان درون کلیپ «مسخره‌باز» سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را ازبرای وی به همراه داشت. آرمین رحیمیان (شبی که ماه کامل شد)، نوید محمدزاده (متری شیش و نیم)،حسن پورشیرازی (قسم)، یونا تدین (قصر شیرین)، علی نصیریان (مسخره باز)، جواد عزتی (ماجرای نیمروز: رد خون) درون این قسمت نامزد شده بودند.

باشه آهنگر هنگام عنوان جایزه بهترین‌ بازیگر مکمل مرد گفت: اعتراف می‌کنم انتخاب سختی بود.

 

 

علی نصیریان نیز درون سخنانی ضمن تمجید از همایون غنی‌زاده، کارگردان کلیپ «مسخره‌باز»، وی را یکی از آتیه‌داران سینمای ایران قلمداد کرد و گفت که کار با وی را ـ که درون جایگاه نوه‌اش هست ـ بسیار پسندیده هست.

مشایخی پس از خوش و بش با نصیریان گفت: نخستین کار تئاترم را با نصیریان انجام دادم. وی همسر عزیزش را از دست داده، نمی‌خواستم تسلیت بگویم. قربانش بروم.

درون قسمت انیمیشن، سیمرغ بلورین جشنواره تعلق گرفت به آخرین قصه به کارگردانی اشکان رهگذر.

وی پس از دریافت خود از استودیو هورخش و خانواده‌اش که ۹ سال تحمل کردند تا این کلیپ ساخته شود، تشکر کرد.

درون قسمت هنر و تجربه، سیمرغ بلورین جشنواره تعلق گرفت به کلیپ سینمایی «مسخره‌باز» به کارگردانی همایون غنی‌زاده.

وی این دفعه بر خلاف جایزه قبلی، روی صحنه آمد و گفت: سیمرغ اول را نگرفتم، چون جایزه‌اش را نگرفتم؛ چون آن سیمرغ را دوست نداشتم، چون فیلمم نگاه نویی به جشنواره تزریق نکرد. ولی این سیمرغ را می‌گیرم. وی سپس درون کمال تعجب گفت به من اجازه دهید سلیقه شخصی‌ام را اعمال کنم و این سیمرغ را نگیرم!

درون قسمت بهترین بازیگر نقش اول زن

مهناز افشار (قسم)، الناز شاکردوست ( شبی که ماه کامل شد)، ژاله صامتی (درخونگاه)، بهنوش طباطبایی (ماجرای نیمروز: رد خون) و فاطمه معتمدآریا (بنفشه آفریقایی) درون این قسمت نامزد شده بودند که سیمرغ بلورین به الناز شاکردوست به خاطر گیم درون کلیپ «شبی که ماه کامل شد» رسید.

مادر شهیدان منصوری هم درون سالن حضور داشت و مورد تشویق قرار گرفت.

 

 

درون قسمت بهترین بازیگر نقش اول مرد

حامد بهداد (قصر شیرین)، امین حیایی (درخونگاه)، هوتن شکیبا (شبی که ماه کامل شد)، پیمان معادی (متری شیش و نیم) و نوید محمدزاده (سرخپوست) درون این قسمت نامزد شده بودند که سیمرغ بلورین به هوتن شکیبا به‌خاطر گیم درون کلیپ «شبی که ماه کامل شد» رسید.

 

 

درون قسمت بهترین فیلمنامه

محسن قرایی، محمد داوودی ازبرای فیلمنامه «قصر شیرین» بهترین فیلمنامه‌نویسان جشنواره سی و هفتم فجر شدند. محسن تنابنده (قسم)، محسن قرایی، محمد داوودی (قصر شیرین)، نیما جاویدی (سرخپوست)، پرویز شهبازی (طلا)، نرگس آبیار و مرتضی اصفهانی (شبی که ماه کامل شد) نامزدهای این قسمت بودند.

جایزه ویژه هیأت داوران به نیما جاویدی به خاطر کلیپ «سرخپوست» تعلق گرفت. وی درون سالن حضور نداشت و مدیر تولید کلیپ جایزه را به جای وی دریافت کرد.


نرگس آبیار

 

درون قسمت بهترین کارگردانی

بهرام توکلی (غلامرضا تختی)، نیما جاویدی (سرخپوست)، نرگس آبیار (شبی که ماه کامل شد)، سعید روستایی (متری شیش و نیم)، رضا میرکریمی (قصرشیرین) و محمدحسین مهدویان (ماجرای نیمروز:ردخون) نامزدهای بهترین کارگردان بودند که این عنوان به نرگس آبیار، کارگردان کلیپ «شبی که ماه کامل شد» رسید.

 

 

درون قسمت بهترین کلیپ

«شبی که ماه کامل شد» بهترین کلیپ سی و هفتمین جشنواره کلیپ فجر شد. سرخپوست (تهیه کننده مجید مطلبی)، شبی که ماه کامل شد (تهیه کننده محمدحسین قاسمی)، غلامرضا تختی (تهیه کننده سعید ملکان)، متری شیش و نیم (تهیه کننده سیدجمال ساداتیان)، ماجرای نیمروز:ردخون (تهیه کننده سیدمحمد رضوی) و قصر شیرین (تهیه کننده رضا میرکریمی) نامزدهای این قسمت بودند.

 

 

درون قسمت کلیپ برگزیده مردمی

شاهسواری مدیرعامل خانه سینما قبل از عنوان آرای مردم گفت: بقیه نهادهای کشور باید از سینما یاد بگیرند که چگونه می‌شود همدل بود و معرفت به‌ خرج داد. ما زخم نمی‌زنیم، سینمای ایران مرهم زخم‌هاست.

وی افزود: صاحبان کلیپ‌ها درصورتیکه بخواهند، آرای کلیپ‌ها به شکل خصوصی به آن‌ها عنوان می‌شود.

درون این قسمت، کلیپ‌های متری شیش و نیم، سرخپوست، رد خون، تختی و شبی که ماه کامل شد، حائز بیش‌ترین آرا شدند که کلیپ «متری شیش و نیم» با درون اختیار گرفتن ۸۸…۲۵ درصد آرای مردم به عنوان بهترین کلیپ از نگاه آنان انتخاب شد.

کارگردان متری شیش و نیم درون آخر این مراسم، خطاب به وزیر ارشاد گفت: خیلی دنبال شما می‌گشتیم. من پشت دستم را داغ می‌کنم از این به پس پلیس از جلوی دوربینم که هیچ، از پشت دوربینم هم رد شود!

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *